Sveriges enda kultursida med anställd korrläsare

Redaktionellt

Sveriges dagliga kultur- och samhällsmagasin gör nu satsningar på såväl kvalitetssäkring som sociala medier.

Opulens fyller snart ett år. Ambitionen är att vara ett brett aktualitetsmagasin och
idag publicerar vi 5-6 artiklar varje vardag. Under hösten sjösatte vi en rad nya avdelningar och i dagarna planerar vi ytterligare en för poddar. Men nu satsar vi också på att både bredda vår synlighet utanför sajten och säkerställa textkvaliteten.

Idag förstärks därför redaktionen med Henrik Gundenäs som språkgranskare. Rubriken här ovan kanske är lite tillspetsad men vi känner i alla fall inte till någon dagstidnings kultursida som år 2018 har en anställd korrläsare.

Samtidigt växlar Stephanie Johansson Pastén, som under förra året varit Opulens redaktionssekreterare, över till att bli magasinets första marknadsansvariga. Den nya tjänsten har fokus på evenemang, annonser och inte minst sociala medier. I dagens medielandskap har som bekant de senare blivit allt viktigare och hög närvaro i olika sociala medier är för en nystartad nättidning helt avgörande.

Förutom på Facebook och Twitter går det nu att följa oss på Instagram. Man kan också prenumerera gratis på Dagens Opulens. Då kommer artiklarna via mail fem morgnar i veckan.

STEFAN BERGMARK

 

 

 

 

 

 

 

Alla artiklar av Stefan Bergmark

Stefan Bergmark är chefredaktör för Opulens. Norrlänning men sedan sekelskiftet bosatt i Malmö. Stefans yrkesmässiga bakgrund är från olika fanzines, tidskrifter samt oberoende medier och som frilansjournalist har han främst skrivit åt dagstidningarnas kultursidor. Stefan har också varit redaktör för ett par böcker samt fått tre antologier med krönikor utgivna. Mer om och av Stefan Bergmark: www.stefanbergmark.se

Det senaste från Redaktionellt

Twittereliten vs Opulens

KLARGÖRANDE. Vår krönika i måndags väckte stark kritik bland namnkunniga redaktörer och skribenter.
Gå till Toppen