Opulens börjar annonsera för kulturverksamheter

Redaktionellt

ERBJUDANDE. Opulens börjar nu sälja annonser till svenska kulturproducenter och verksamheter. Introduktionspriserna kommer vara mycket låga och mer information får man genom att skicka ett mail till

Magasinet Opulens har vuxit rejält sedan starten i våras och har idag tusentals unika besökare varje vecka. Med andra ord en sajt som borde vara intressant att annonsera på för de som önskar att sälja något.

Tidigare i år testade vi Google Ads. De annonser som syntes på Opulens.se hade vi inte kontroll över och bestod av en salig blandning med bland annat suspekta datingsajter vilket ett par läsare hörde av sig om och var kritiska emot. Och ärligt talat var inkomsterna vi fick av annonserna försumbara. Så vi tog bort dom annonserna.

Efter att ha funderat lite fram och tillbaka har vi nu beslutat att istället själva söka annonsörer och det från verksamheter vi tror att våra läsare kan vara intresserade av. Så nu erbjuder vi olika svenska kulturverksamheter och producenter att annonsera för, som det heter, löjligt billiga introduktionserbjudanden. Vår prisbild utgår från att endast en handfull läsare ska behöva handla det som erbjuds i annonsen för att den ska gå runt.

Så förlag, tidskrifter, teatrar, konsertarrangörer etc är välkomna att höra av sig till oss på så ska vi nog komma överens.

STEFAN BERGMARK

 

 

 

 

 

 

 

Alla artiklar av Stefan Bergmark

Stefan Bergmark är chefredaktör för Opulens. Norrlänning men sedan sekelskiftet bosatt i Malmö. Stefans yrkesmässiga bakgrund är från olika fanzines, tidskrifter samt oberoende medier och som frilansjournalist har han främst skrivit åt dagstidningarnas kultursidor. Stefan har också varit redaktör för ett par böcker samt fått tre antologier med krönikor utgivna. Mer om och av Stefan Bergmark: www.stefanbergmark.se